Powered By Blogger

30 Julai 2017

Birthday Holiday - Hulu Langat

hukhuk letih ye badan,cuti hujung minggu pergi jalan-jalan, lps tu kena masuk kerja..i need more holiday..weekend lps aku bawak famili pergi menghirup udara segar dkt Ajlaa Village Resort, sebelum sampai ko kena tempuh jem yg x berapa best, aku rasa dkt 1 jam 1/2 duduk dlm kete, dengan stuck org tgh buat MRT, jalan byk tutup, pekan hulu langat yg bg aku agak sempit, cuma yg aku pelik sepanjang jalan kat hulu langat xrasa mcm duduk kat malaysia, macam pergi ke Indonesia, kiri kanan kedai makan jual bakso, pecal lele, nasi ayam penyet, gado2, ko x pelik???

Lepas tempuh jam, smp je masuk je ke dalam kwsn hulu langat yg femes dekat air terjun, waa best yee, sejuk je, tp resort yg aku book ni tempat dia ke dalam & atas bukit pergh mencabar beb, nasib baik bukan aku yg drive, kalo x mengelabah kitarong pergi 2 kereta, Alham & Imran je x ikot, aku book 2 bilik fluting, masa ni belum musim buah lagi byk buah2 yg tgh balut, nangka, tp alhamdulilah rejeki, dpt jugak kitaorg buah durian belanda & musang king sebiji, kebetulan gugur masa Sara & Pia nak pergi daki bukit cari air terjun, hahaha, tp sygnye jumpa ank sg je,,hahaha..

Seblm dtg tu mama dah siap masak nasi lemak, aku pon dah siap perap ayam, beli kambing perap kat giant, plan tuk buat bbq malam, tp nan adoo, masing2 lapor, pkl 6.00 dah siap bakar, pukul 7 dh siap potong kek birthday sbb tkot Aisha tertidoo nnt ye la dah penat mandi kolam.

Tempat ni okey, cuma jgn expect dekat dengan air terjun, kalo nak dekat dengan air terjun rasa ye ada 2 @ 3 chalet yg betol2 dengan air terjun. lagi nmpk best, cuma aku pilih kat sini sebab Zakwan x berani nak mandi air terjun dia takot kes kencing tikus. Resort ni agak luas jugak la, cuma sapa yg minat mancing okey la, sebab tp ikan dia aku tgk byk talapia merah je.. konsep catch & release, tp ramai ye catch & eat, hahaha, antara jujur dengan idok je..

Masa otw balik kepuchong adik2 aku sibuk nak singgah ke air terjun, singgah la sekejap dengan Kem Lubuk Maggis, tp aku mmg x cadangkan singgah sini, baik ko menghala ke gabai ke, congkak ke, dr dtg sini, sebab ye, penuh dengan sampah (plastik), pondok mahal, (pondok kayu dh tahap reput kne bayar 25henget), caj masuk yg agak melampau, rm 5.00, toilet ko kena angkut air sendiri, tempat tukar bj xda kunci, apa kejadah mintak 5henget pon aku x taw. Ada budak kecik lebih kurang 10thn dtg mintak, aku nmpk bapak dia dok atas moto perhatikan kan je, mmg kena marah la..ko nak mintak duit tp kebersihan x jaga, ko x sakit hati?

Alhamdulilah akhirnya smp Puchong dalam pukul 2, dah start hujan.

















Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...