Powered By Blogger

19 Disember 2012

History oF NuradnI Humairah Bt Mohammad Akmal Zakwan

Lama x menulis blog, sekarang rse rajin sgt nak menaip tentang saat manis bergelar seorang Ibu kepada Puteri sulungku Nuradni Humairah:)

26 Nov 2012-

Sepatutnya ni lah tarikh yang doc bg kat aku as a duedate, tp kita sebagai manusia seharusnya sedar bahawa ALLAH penentu segalanya, aku masih belum ada tanda2 sakit nak bersalin, aku boleh merayau ke IOI, I-CITY, segala bagai orang kata banyak bersalin cepat bersalin, tapi kata2 org kan bkn leh percaya sgt... berakhirnya 26 Nov dgn muka penuh kekecewaan aku masih lagi x bersalin, dh la aku dah tibai amik cuti awal dr 12 Nov lagi gatal lagi padan muka aku sendiri.hahaha.... emmm alamat ye mmg aku terpaksa tambah cuti lagi laa..x pa aku rela amik Unpaid Leave...peace...


1 Disember 2012..

Seee??? 1hb dah taraaaaaaa... yesss bgn pagi2 ak tgk ada bleeding ckit, tanya my mum, mama ckp tu dah kuar tanda2 aku tunggu dgn penuh xcited, malang ye smp petang muka aku xda riak kesakitan, sedih... aku menikmati malam aku dgn penuh keseronokkan menonton bola Piala AFF, yeah malam ni Msia Vs Loas, aku meloncat2 bila Msia berjaya jaringkan 4 goallll.. 4 ok..  abis je bola my luv call nak makan, sll ye dia jarang nak makan kalau balik kerja mlm, x pa la , aku pon hidangkan je la, bkn ye ak masak tinggal hidang jee,,,hahahaha...mithali x??

2 Disember 2012

12.30 pagi!!

Balik2 je my luv, aku teman dia makan, then masing2 amik posisi terbaik tok melelapkan mata, tp mata aku x boleh tido, perot aku rase semcm jee,, rase macam ada yg x kena, pandang my luv akmal muka penuh khusyuk tido, aku dah 2 3 kali bgn pergi toilet..tgk jam dah pukul 3, aku asyik merengek2 mengada2 kata sakit perot, husband aku asyik ajak pergi hosp, lepas tu tdo balik, nmpk sgt mmg mengantuk tahap cipan... smp satu tahap aku x tahan jerit kat my luv, abg sakit sgt dah ni, dia bgn terus ajak pergi Hospital Serdang, yeayyy, aku mula ye x nak tp gigihkan kaki gak pergi sbb pk dah overdue hospital x kan halau balik pnye...

3.45 pAGI
masuk terus tmpt menunggu untuk bersalin, doc suruh baring kat katil utk check bukaan, Ok doc kata dah buka 4 cm, nasib baik doc dia perempuan x da la aku segan2 nak kangkang2 lau x mesti aku menutup je. Dah 4 cm upe ye.. so aku kena je la menunggu.. biase la doc kata anak sulung lambat sikit nak buka membuka ni.. aku pon menunggu je la, sementara tunggu tu ada la 5- 6 org gak yang masuk, semue dah nak kena antar ke dewan bersalin, aku je kena masuk air..dok melangut tungggu air abis..adni ibu nangis lak, nnt la smbg:)

Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...