Powered By Blogger

12 Mac 2015

Second Interview – SPA

24 Feb 2015, okay lg sekali aku attend interview SPA, Hohoho, rajin ko, kena paksa ngn laki, ikut hati malas dah nak pi, plan aku nak amik halfday je means pukul 1 blh balik & pergi interview pukul  3 macam yg dlm surat tu mention, but pagi2 aku received 1 call dari SPA, puan blh dtg pukul 1 x interview? What?? Aku pon ckp x blh la sbb dah arrange jadual ,tp dia ckp Dato’ panel interview suh tukar, okay sesuka hati je.. x pa la, aku pon ckp ngn manager I nak balik kul 12, sbb sempat je dari USJ KE Putrajaya.

Pukul 1.00, tepat weii aku sampai, kali ni, sampai2 x da org hahaha yg ni aku suka, tp yg sadisnya aku dah naik level 6, baru pasan tertinggal resume, choiii, dah la jaw park kete, turun la dgn muka sebek..naik2 ats letak surat & nama kena panggil, ohh x sempat nak bernafas, dah nak kena interview..

Saat2 yang di tunggu telah tiba..okay kat sini adalah tips diantara soalan2 yang di tanya untuk 
PENOLONG PEGAWAI PEMBANGUNAN MASYARAKAT GRED 27 , kali ni aku di interview oleh 2 orang panel lelaki.. selama hampir 45 minit ko.. letih menjawap. 

1) Sila perkenalkan diri anda
2) Ceritakan tentang latar belakang famili
3) Kenapa nak keje gomen? sdgkan gaji & jwtn skg dah lumayan...lumayan la sgt
4) Soalan yg selalu aku dapat, apa related kerja JKM dgn Mass Com?
5) Definisi Kanak2
6) 7 Golongan sasaran JKM
8) Punca2 penderaan terhadap kanak2
9) lain2 ditanya ttg job scope kerja skg.. 

Okay setakat ni je la tgn mampu taip 


Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...