Powered By Blogger

29 November 2015

What Pregnant?????

Sebelum tahu diri ni mengandung, Oh noo, lebih kurang seminggu jugak aku x sihat bdn, malas nak masak, nak bau apa2 pon jd x menentu je, Jumaat aku mintak ngn boss nak blik awal 1 jam plan nak g check up apa masalah bdn aku ni, sbb demam on off, muntah2 cirit birit semua ada. Pi klinik, doc check darah semua normal, demam mase tu pon light2 je, aku ngada2 mintak la mc, ye la sbb esok ye plan blh pergi kenduri kahwin pka awal ckit, tp tidok, lmbt gak, ye la penat... smp2 umah pka pon dkt pukul 5, sempat la sembang2 dlm 1 jam gitu..

Mlm tu jugak aku pakse Zakwan beli pregnant test sbb aku tgk tanda2 aku ni mcm org mengandung, pagi tu sanggup aku tahan kencing mase  nak solat subuh, sbb tertinggal pregnant test dlm kete. Mase nak check tu terketar-ketar la jugak tgn, bila naik je line keduaa, oh my , ada 2 line la...uhuk uhuk ase nak menangis, terkejut,  ye la kehamilan kali ni mmg x dijangka...waaa..... tp sbb kan aku still x percaya gigih aku ajak Zakwan pi scan nak compemkan betol2 mana la taw slh kan.

After breakfast, ajak Zakwan pi clinic Reddy tok scan, masuk2 je bilik doc, tanye bila last period aku main tibai je hahaha, ye la aku jarang ingat date aku period bila, ye la aku sll gak 2 bln sekali br period, so bila x period x da la aku jangka akan mengandung, aku pon  tibai la ckp 26 sept hahaha...tp aku suka doc ni x igat sapa name dia mmg ramah one by one dia terangkan mase sesi scanning.


Scan2 dpt la tgk dah 5 miggu dah anak ibu dlm rahim ni, patut la ibu rase x sihat je, perubahan hormon, tp mengandung untuk kali kedua ni mmg sgt mencabar, bukan setakat morning je, evening, night pon kena, makan pon x berapa lalu, but perot still besar.hahaha.... alhamdulilah Adni x demam, ye la sblm ni kalau tanye dia nak adik, comfirm ptg tu demam,hahaha...tp Adni skg mg sgt2 sensitif sikit2 nangis, kesian dia..ibu pon kadang2 rase macam buat awak terabai, sorry syg, bg ibu mase sikit tuk adapt hormon changing ni..


Ibu syg anak ibu, Nur Adni Humairah, & bakal adik awak ni, In sha Allah awal bln 1 ibu nak scan lagi sekali check progress anak ibu macam mane.


Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...