Powered By Blogger

22 Mei 2016

Kos Kahwin Muda..

Kos total untuk majlis nikah & sanding ada dalam 20 Ribu, aku & zakwan mmg dah decide utk buat sekali je majlis walimah, ye la x nak susahkan byk pihak lg pun zakwan kan anak yatim piatu, siapa la nak uruskan kakak ngn abg dia masa ni belum kahwin..hahahaha adik bongsu dia dah langkah bendul..

1. Hantaran, boths side, 7 balas 9, aku n zakwan limit 1000, sorang, dapat la kasut, handbag, make up, manisan, means dekat sini saja dah 2000,

2. Makanan total lum sup dalam 9k termasuk kenduri sanding n nikah. sebabkan mama terkenal dengan masakan dia yg sangat2 sedap mama ckp dia nak masak sendiri, mama ckp kita dapat jimat banyak,nikah mama decide tok buat nasi lemak kukus & rendang kerang, yg sedih ye aku x dapat makan dah habis...ye la masa nikah ni ramai juga saudara mara yg dtg, kawan zakwan dari kedah, kawan2 aku dr sg besar.. tok sanding banyak juga menu, ayam rempah, nenas masak lemak, sambal tempe jawa sedappp ye,, rendang daging,ulam2 sambal belacan, nasi briyani, nasi putih tembikai, & laksa. okey la kan...

3.Pelamin aku cari yg murah je, yg old fashion pon xpa...hahaha, nak jimat... dapat la dalam 1500, make up 2 kali, & baju sanding okey la tu.

4. Kad Kawen, 300 pc dalam 180, okey la sgt2...

5. Fotographer, 1500 ada pre wed, nikah, &; sanding, soft copy unlimited, & photo canvas 16R, hahaha jimat x? sbb abg ipar sendiri... yg lain2 aku print sendiri je..

6.Mas Kahwin aku mintak 688, hahaha sbb besday 6.8.88, xkan nak mintak 6000, kna jimat..hahaha

7.Barang kemas, dalam 2500, 2 bentuk cincin, seutas gelang tgn,

8.Khemah Kawin, kami sewa dalam 7 khemah, satu 180 lebih kurang 1260,

9.Goodies belah lelaki, aku bagi bekas bentuk buah, makanan sikit, tok kawan2 aku belikan frame gambar kat kedai 2 henget..haha total kos dalam 1000, termasuk tetamu2 punya...

total2 semua lebih kurang 19628, lain2 tu tok bayar pak imam, & kos2 tersembunyi..hahaha

10. Salam keruk..haha ni xda la dlm budget tp dlm tgn mama aku..

Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...