Powered By Blogger

17 Disember 2017

Family Lepak-Lepak

As usually aku ngn zakwan almost every weekend akan bawak anak-anak keluar x kisah la beridah ke cuci-cuci mata ke, selalunya aku mmg akan cari tempat yang keluar belanja yang ciput maklum lah hidup zaman najib ni memang perit sikit. Duduk dekat Puchong ini ada la jugak pilihan taman-taman tuk keluar riadah, tempat-tempat yang aku selalu pergi :-

1. Taman Tasik Cyberjaya,

Tasik ni bersebelahan dengan Majlis Sepang, okey tempat yang luas, ada taman permainan yang besar tuk anak2 berlari main gelongsor, cuma sekarang ada la alat mainan yang dah nmpk buruk & ada setengah yang rosak sikit, x taw la bila dorang nak perbaiki. Datang sini kalo blh bwk la roti boleh bagi makan ikan-ikan yang ada kat tasik tu, view kat tasik ini pon cantik nak buat wedding photoshot pon blh. Ikan-ikan dalam tasik tu aku tgk naik seram dah gemok2 kenyang makan roti expired kalo tangkap sedap buat kenduri, ikan yang aku kenal patin je. Keliling tu aada la org jual makanan mcm roti, keropok, kerepek, aiskrim malaysia, belon buih & sewa basikal, tp setakat aku x pernah la sewa, kata nak jimat kan?  Selalu ye aku memang akan bawak makanan bila dtg sini saja la nak santai anak beranak. Ala2 picnic di tepi tasik. Nasihat aku ada 1 orang jual aiskrim naik moto kat sini macam bangla pon ada, jgn la beli, sebab cekik darah aiskrim 1.00 jual 2.00 jadah ye?

Related image   

2. Taman Wawasan Puchong

Taman ni  pon okey la jugak, sama macam TTC tp xda tempat nak bagi ikan makanan, cuma yang best dia ada 2 kawasan playground so xda la tumpu kat 1 tempat je, kat sini ada ramai remaja cina main bola keranjang sebab dekat dengan kawasan perumahan, ramai jugak la yg jogging kat kwsn ni
cuma kat sini byk jual makanan cina je la.


3. Taman Botani, Putrajaya

Taman inilah aku buat wedding photoshot, taman dia cantik, boleh belanja banyak pasal tumbuhan, bagi ikan makan, pusing2 sewa basikal, selalu jugak aku dtg sini tp x sekerap TTC, tgk mood, kat sni aku & kwn2 ada buat potluck, lepak sembang2, ada jugak family yg celebrate birthday, yg famous wedding photoshot, graduate photoshot, & maternity, ada 1 bangunan ala2 moroco.



4. Taman Wetland

Aku baru sampai kat taman ni selalu ye lalu je lps balik dr botani x pernah terpikir nak dtg, lately ni ramai yang share kami pon nak jugak pergi, so far tmpt dia best kalo malas nak jalan boleh la naik tram @ sewa basikal sebab tempat dia dr 1 ke satu tu memang la jauh, kat sini ada pusat penghayatan alam masuk free best budak2 mmg la happy sgt kalo masuk dlm ni, tp dia tutup smp pukul 5.30 je, pukul 5.15 pak guard dah dtg x bg masuk,bertabah la, masuk la hari lain.


     

Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...