Powered By Blogger

11 Februari 2018

Family Gathering - Kem Latihan & Rekreasi Sungai Congkak

Last week mama ajak pergi family gathering sebelah arwah atok, which is Keluarga Kassim tapi aku x tahu yg ni dari isteri yang no berapa, menurut mama, atok dia kahwin ramai, dalam 7-8 org aku pon x sure.haha hebat x?

X kisah la dari keturunan isteri no berapa, yang penting tempat dia best gile,hahaha, ada 1 family we call Kak Mah rumah dia betul2 depan sungai congkak, cantik sgt2. Tp x ramai pon yg pergi aku rasa yg ramai adik beradik mama je, tp seronok jumpa saudara yang ko x pernah kenal, yg lagi seronok dapat makan durian free + terjun ke sungai.

Rumah kak mah ni location dia dekat Kem Latihan & Rekreasi Sungai Congkak, mama cakap dia pajakkan tanah dia utk dibuat chalet & kem, masa kami nak balik ada la segerombolan student kolej datang utk camping. Bertentangan dengan rumah tuan rumah ini ada jugak orang buat chalet tapi x pasti berapa harga.  Air kat sini sesuai untuk family yang nak datang berpicnic dengan anak-anak kecil, sebab air dia x berapa laju & dalam, sedang2 je. Boleh nmpk anak2 ikan berenang.

Masa aku masuk rumah kak mah ni aku Nampak bahagian belakang dapur siap ada kolam ikan, Nampak la ikan2 talapia merah berenang-renang banyak pulak tu, syok je asal nak makan ikan pi jala belakang rumah.


Kalau aku tahu ada saudara kat sini, tiap2 bulan datang terjun sungai, x dala jauh sgt dari Puchong lebih kurang 45min je. Hahaha. 












 
Gambar ambil dari FB, nmpk x bwh tu je sungai congkak.
Kawasan sekitar chalet.


Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...