Powered By Blogger

17 Januari 2018

Kanser & Sihir ?

Abg ipar aku since Dec last year, 2 months after Aisha Operation, doc sahkan kena kanser kulit, abg aki aku buat treatment dekat private dia mmg ada amik medical card, plus company dia pon ada medical insurance tuk cover half the treatment.

Aku pon x ingat berapa kali dah yang dia kena operate sepanjang tahun 2017, fisrt operation x silap aku dekat Hospital Aman Jaya, doc buang beberapa isi lps tu start on kimoterapi, pertengahan tahun x silap aku dia kena transfer ke Sunway Medical untuk pembedahan kali ke berapa aku pon x berapa pasti, bila dia ada dekat Sunway dekat la kami ziarah.

Hujung tahun 2017 pulak, dia terpaksa transfer ke HUSM Kubang Kerian sebab kanser makin merebak, doc bagitahu terpaksa buat major operation, and yes, operation dia amik masa 24jam, pukul 8 masuk OT, pukul 8 esoknya baru keluar. Sedih aku dengar, suami aku mesti dia lg sedih, yela la dorang ada 3 beradik je, parents dah xda. Alhamdulilah abg aki dapat isteri yang baik, teman dia ke sana ke mari utk treatment.

Sebelum operation, Zakwan & Kak Anim pergi Kelantan, bagi sokongan moral kat abg dorang, aku x pergi dulu, sbb aku ckp dgn Zakwan, aku simpan duit tuk pergi lepas operation sbb x taw apa yang jadi lepas ni, nak pergi ke Kelantan kos pon bkn sikit, sekali pergi 300 tu br sorang, kalo angkut anak beranak, blh tahan jugak.

Kak Anim pon masa kat sana ada suggest bwk pergi berubat Pusat Perubatan Islam Darul Syifa, masa dekat sana Zakwan cite Ustazah tu bagitahu, Abg aki mungkin di buat org yang suka kat dia, sejauh mana kebenaran ye Waallahualam, Allah yang Maha Mengetahui hikmah setiap kejadian yang berlaku.Ustazah tu ada bagitahu kalo sihir yang dihantar perempuan kepada lelaki, selalunya akan tangkap belah pinggang ke bawah, & mmg Abg Aki sakit dari pinggang ke bawah, doc pon ada bagitahu kanser ni tersangat rare.

Aku x pasti samada nak percaya @ tidak, tapi bagi aku andai benarlah apa yang didakwa ustazah tu, kejam ye kau wahai perempuan, separuh mati abg ipar aku berjuang lawan sakit dia, Semoga Allah akan permudahkan urusan Abg Aki.

In Sha Allah esok kami anak beranak pi HUSM, ziarah lps seminggu operation, lgpun Abg Aki dah transfer ke Wad, sebelum ni 2 3 hari ada dlm ICU lg. Husna ckp Abg Aki jadi makin byk ckp, mungkin effect lps operation.  mana taw tgk muka anak buah dia, dia happykan? Semoga perjalanan kami Allah permudahkan.

Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...