Powered By Blogger

29 Mac 2018

Siccin – Turki Horror


Masa tgh scroll fb Nampak la org duk share pasal cerita horror Turki, tajuk dia Siccin @ Jin, aku dah la memang minat tengok movie mcm ni, try la cari dekat Youtube, nasib baik ada sekali English subtitle. Ada empat movie, cerita dia memang best, bercampur baur ada sedih, takut tiba-tiba terkejut, sakit hati, haha. Cerita dia memang boleh layan. Ingatkan dekat negara asia je layan perkara khurafat ni dekat Turki pun boleh tahan dia punya bomoh, selalu tengak cerita seram Indonesia & Thailand je kan, kali ni layan cerita Turki pon best. Yang best tengok movie Turki cantik je semi photographic, angle camera, setiap shoot dia tu ada penceritaan dia. Movie pun based on true story.

Untuk Siccin 1, https://www.youtube.com/watch?v=LGcK__gYX8E&t=2s  kisah tentang Onzur, yang tangkap cinta dengan sepupu lelaki dia sendiri tapi cinta di tolak, sakit hati punya pasal, dia pi jumpa bomoh tapi malangnya jampi2 serapah tu memakan diri sendiri. Suka tengok muka Ceyda, comel je.

Siccin 2, huhuhu, cerita no 2 mula-mula cerita aku dah menangis sedu-sedu bila anak Hirican, Birol mati. Aku memang tak boleh tengok cerita kalau ada scene baby @ anak2 ni terbayang2 anak sendiri, emosi tengok. Dah la tengok kat office, nasib baik dua orang tu keluar lunch kalau tak mesti pelik apahal sedu-sedu depan PC. Tengok kubur dorang pon seram macam dalam hutan pon ada.


Siccin 3, kisah cinta pulak, cerita ini aku confius sikit tang nama, sebab selalu dekat m’sia nama Kader lelaki, dalam movie ni perempuan, teringat kedai Kader kat Sepintas.haha hari2 duk lalu bila duduk umah arwah opah.  Husband Kader ni tak dapat terima kenyataan isteri dia meninggal dunia, ambil keputusan untuk hidupkan balik isteri dia dengan pertolongan Jin, tapi isteri dia bukan hidup pun. Sedih jugak la. Bagi aku dalam tiga-tiga cerita aku suka yang no 2, sebab plot & ending dia memang tak boleh nak jangka. Nk tengok no 4, tapi belum ada subtitle BI lagi, tunggu la dah ada baru tengok kang x paham aku.



2 3 Hari ni kecoh dekat fb sebab ada seorang ni tengok dia kata sampai terkena batuk tak berhenti-henti, batuk sampai Rahim sakit, ye kot xberapa pasti sangat sebab dia bgtw jampi2 dalam movie ini semua menyeru Jin, entah aku bukan focus sangat tang jampi serapah dia, aku focus dekat visual je, apa yang di baca pon aku x paham, lg 1 aku bila tengok kebanyakkan aku slowkan volume ye la tengok kat office, gila pasang kuat? Dah la mengular. Sorry bos, lagi pun minggu ini memang aku x byk kerja. Banyak lagi cerita horror Turki dekat youtube, Cuma kalau nak tengok sekali sekala tu bolehla kalau dah hari-hari kau pun boleh jadi Jin x pun Hodja, sebab dah byk sangat jampi kau dengar. 





Tiada ulasan:

Warna Warni Hidup 2020.

  Alhamdulilah lagi a few days kita nak ucapkan selamat tinggal 2020. Tahun ini memang tahun yang sangat tak disangka2 akan berlaku, siapa j...